منتديات طحله
عزيزي زائر منتديات طحله انت الان غير مسجل ممكن ان تطلب الدخول ان كنت مسجلا او التسجيل ان كنت غير مسجل او الاخفاء اذا كنت لاتريد ذلك نشكرك علي دخولك لمنتدي طحله
منتديات طحله
عزيزي زائر منتديات طحله انت الان غير مسجل ممكن ان تطلب الدخول ان كنت مسجلا او التسجيل ان كنت غير مسجل او الاخفاء اذا كنت لاتريد ذلك نشكرك علي دخولك لمنتدي طحله
منتديات طحله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

بلد العلم والعلماء .. بتقلي يا () ليه راسك مرفوعه وعنيك قويه اقلك شكرا دا طبع الطحلاوية

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بسم الله الرحمن الرحيم السادة الافاضل اعضاء وزوار ومشرفي ومديري منتديات طحله السلام عليكم ورحمه الله وبركاته نوجه عناية سيادتكم انه بدء من الان سيتم الارقاء بمنتديات طحله وتفعيلها بالشكل الذي يتناسب مع بلد العلم والعلماء بقرية طحله ونتمني من الجميع المساهمه معنا في هذا الشأن نشكركم ونتمني مزيدا من التقدم والرقي
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
مواضيع مماثلة

.: عدد زوار المنتدى :.

الساعه الآن بالقاهرة
    المواضيع الأخيرة
    » استراتيجيات التعلم النشط وتطبيقاته
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد أبريل 21, 2019 7:11 pm من طرف slimsskhab

» حل نهائي ومجاني للقدم السكرية
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد أبريل 14, 2019 11:47 pm من طرف slimsskhab

» مجموعة الشعر فوريفر .. كافة المنتجات
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالخميس أبريل 11, 2019 12:59 am من طرف slimsskhab

» افضل موقع عربي لمشاهدة و تحميل الافلام و المسلسلات و البرامج
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد مارس 24, 2019 3:40 pm من طرف slimsskhab

» شاشات ليد داخلية وخارجية توريد | تركيب | صيانة بافضل سعر في مصر
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت مارس 23, 2019 1:15 am من طرف slimsskhab

» دورات للأطباء والاختصاصيين العرب
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالخميس مارس 21, 2019 6:52 pm من طرف slimsskhab

» الدكتوراه والماجستير البحثية في الهند
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء مارس 20, 2019 2:35 pm من طرف slimsskhab

» بيع ادوات ومنتجات لعبة هاي داي hay day
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين مارس 18, 2019 3:41 pm من طرف slimsskhab

» تعرف على موقع أحلامي لايف
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت مارس 16, 2019 8:11 pm من طرف slimsskhab

» سارع بالحصول على اكثر من 500دولار شهريا من ميرش باي امازون
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد مارس 10, 2019 2:49 pm من طرف slimsskhab

» الجهاز الرائع المهدئ و المُريح لمفصل الركبة (إنه حقا يعمل) أطلبه الان
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء مارس 06, 2019 7:25 pm من طرف slimsskhab

» لايكات علي اليوتيوب 100 لايك مقابل 5 دولار
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد مارس 03, 2019 4:00 pm من طرف slimsskhab

» مكتب دراسة جدوى بالكويت
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالجمعة فبراير 22, 2019 9:55 pm من طرف slimsskhab

» تعرف على موقع الفوائد ,,
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد فبراير 17, 2019 3:01 am من طرف slimsskhab

» اشهار منطقة القليوبيه للكرة الخماسيه البنتابول
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد يناير 27, 2019 2:32 pm من طرف admin

» النسخه الريباك من لعبة البيسبول الشيقه Major League BaseBall 2k12
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 09, 2015 6:04 am من طرف وفاء محمد

» القارىء مشاري العفاسي ~ الرقية الشرعية كاملة [ رائعه ]
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد أبريل 12, 2015 10:32 pm من طرف نور الهدي

» فك الربط بمن اصيب بسحر الربط ...
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء فبراير 04, 2015 6:47 pm من طرف admin

» اختطاف المرشح احمد النادى
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد سبتمبر 28, 2014 3:27 pm من طرف وفاء محمد

» اهلا احمد مسي
    موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت سبتمبر 20, 2014 12:14 am من طرف admin

اعلانات مهمه
    للدخول إلى الصفحه الخاصه بالفيديو واللقاءات مع مرشحى
    مجلس الشعب 2010 عن دائرة بنها
    فقط اضغط

هنــــــا
    أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
    admin
    موضوع مهم ارجو المشاركه Vote_rcapموضوع مهم ارجو المشاركه Voting_barموضوع مهم ارجو المشاركه Vote_lcap 
    hoba
    موضوع مهم ارجو المشاركه Vote_rcapموضوع مهم ارجو المشاركه Voting_barموضوع مهم ارجو المشاركه Vote_lcap 
    ahmed_magdy
    محمد كمال
    جيسي سالم
    دموع لا تختفي
    د/امين عادل امين
    ميشووو
    ميدو مانشيستر
    3g
    تصويت
    هل من رايك منتدي قرية طحلة يحتاج الي؟
    الكثير من التطوير
    موضوع مهم ارجو المشاركه Vote_rcap100%موضوع مهم ارجو المشاركه Vote_lcap
     100% [ 4 ]
    القليل من التطوير
    موضوع مهم ارجو المشاركه Vote_rcap0%موضوع مهم ارجو المشاركه Vote_lcap
     0% [ 0 ]
    لا يحتاج الي التطوير
     0% [ 0 ]
    لا اعلم
     0% [ 0 ]
    مجموع عدد الأصوات : 4
    مكتبة الصور
    موضوع مهم ارجو المشاركه Empty
    المتواجدون الآن ؟
    ككل هناك 1 عُضو حالياً في هذا المنتدى :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 1 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 73 بتاريخ الثلاثاء مارس 05, 2024 5:38 pm
    منتديات طحله
     .منتديات طحلة تشكر الاعضاء والزوار علي ثقتهم الغاليه في منتداها
    أفضل 10 فاتحي مواضيع
    admin
    hoba
    جيسي سالم
    د/امين عادل امين
    ميدو مانشيستر
    ahmed_magdy
    ميشووو
    اسلام شحاته
    دموع لا تختفي
    محمود عفيفى a
    اضغط وتعرف علي الساعه فى مدن العالم المختلفه
    Place holder for NS4 only

موضوع مهم ارجو المشاركه

admin
    الورده العطره
    6 مشترك
    كاتب الموضوعرسالة
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

البلد : طحله
    الابراج : الاسد
    العمل : الاشتراك في الاعمال الاجتماعيه

مُساهمةموضوع: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء يونيو 18, 2008 2:58 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

في موضوع هو بالنسبه لي مهم وياريت كل عضو يسجل رايه فيهوعنوانه

(معاملة الوالدين)

في كل مكان تقام ندوات ولقاءات مع الشباب والفتيات للتنويه عن فضل الوالدين وجميلهم علينا وكيفية التعامل معهم واشار القران ايضا الي ذلك حيث قال تعالي ( وقضي ربك الا تعبدو الا اياه وبالوالدين احسانا) وانا لم اعترض علي ذلك بل انه من اهم ما يجب التنويه اليه حتي يجب ان نعاملهم بما يليق بهم .

*ولكن يرضي من ان نتعامل نحن بالحسني ونلقي الاساءة منهم هي الرد علينا *

ان كثيرا من كتب علم النفس والاطباء النفسين يعلمون الطرق الصحيحه لتربية ابناءهم ومعاملتهم معامله صحيحه ولكن ليس كل الاباء يعلمون شيئا عن علم النفس

ولذلك فانا انادي ب:
    (1) عمل ندوات ولقاءات مع الاباء حتي يعلمن كيف يعاملن ابناءهم.
    (2)اري ان يدرس علم النفس في المدارس اجباريا (علمي وادبي)ولقد اشرت الي السبب سابقا.
    (3)حماية الابناء من الانحراف حيث ان المعامله الاسريه السيئه تؤدي الي الانحراف.
    ملحوظه:
    لقد سمعت ان مصر تحاول تطبيق قانون يحرم علي الاباء محاسبة ابناءهماوضربهم وهذا ان كان يعطينا الحريه الاانني لا اؤيده حيث انه كثيرا ما يؤدي الي الانحراف الذي انادي بالقضاء عليه

***هل كلامي صحيح ام ان العيب فينا؟ ***

ارجو الاهتمام بالموضوع ومناقشته مناقشه جيده حتي نصل الي حل ايجابي يرضي الجميع.
    admin
    المديـــــــــــــــر الــــعـــــــــام للمـــنــتــــــــــدى
    المديـــــــــــــــر الــــعـــــــــام  للمـــنــتــــــــــدى

الابراج : الجدي
    العمل : انشغالات كثيرة

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء يونيو 18, 2008 3:39 pm

مشكورة جدا ايتها الوردة الحمراء من القلب اشكرك وجزاك الله خير الجزاء علي الموضوع الجميل جدا جدا ادا
    https://tahla2008.yoo7.com
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء يونيو 18, 2008 10:25 pm

شكرا ياكابتن ولكنك لم تذكر رايك الشخصي وانا اريد معرفته دا طبعا بعد اذنك وجزاك الله خيرا
    admin

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالخميس يونيو 19, 2008 1:39 am

رائي الشخصي ان الذي لايود اهله ولايبرهم يبقي خسر الدنيا والاخره وخسر نفسه وحياته وانا حسب رائي الشخصي انادي بالاسره رقم واحد في التربيه قبل المدارس وقبل كل شئ حيث ان الاسرة هي المدرسه الحقيقيه واذا نظرنا علي سبيل المثال لاالحصر الي اي اسره تدلع اولادها وتدللهم تجدون ابائهم في الضياع وكثير منا يعي ذلك واؤيد ايضا ان القانون المزمع عمله فاشل واطالب بالغاؤه قبل عمله نعم نحن في عصر الحريه ولكن لابد من العقاب حيث ان الاب والام هما المدرسه الحقيقيه للابناء وهما الاحرار في تربية ابناؤهم لان تربية ابناؤهم بالطبع ستكون افضل تربيه لان لاتوجد اسرة تريد ابنائها في الضياع ..........اما عن رائ في الموضوع فافكارك ومواضيعك شيقه وجميله ولهذا اذا لازمت علي هذا ستكونين في القريب العاجل مشرفه معنا في المنتدي اشكرك من القلب
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت يونيو 21, 2008 1:44 am

شكرا ياكابتن بس هو فيه ملحوظه بقيت اعضاء المنتدي بقالي فتره مش شايفاهم علي المنتدي هو فيه حاجه ولا هما موجودين وانا مش واخده بالي
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت يونيو 21, 2008 1:46 am

شكرا ياكابتن بس هو فيه ملحوظه بقيت اعضاء المنتدي بقالي فتره مش شايفاهم علي المنتدي هو فيه حاجه ولا هما موجودين وانا مش واخده بالي
    admin

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت يونيو 21, 2008 12:35 pm

الاعضاء موجودين ولكن مشاركتهم قلت نظرا لان معظمهم كانوا اعضاء من مركز الشباب وكانوا وانا معهم متابعين لفرق المركز في الكرة الصاروخيه لكاس مصر اما الان فقد انتهينا ومنتظر الجميع اشكرك علي ملاحظاتك الجميله
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد يونيو 22, 2008 11:45 pm

انتهيتوا Exclamation حتي لو في مشاكل في النادي ليه الاعضاء يبعدوا هو انتوا علاقتكو ببعض كانت مجرد النادي ؟ غريبه يعني لو كانت كده ليه العلاقه ما انتهتش مع البنات كده برده ولا البنات ما مشيوش من النادي اساسا ولا ايه الحكايه بالظبط؟ علفكره لو الموضوع سري او انت شايفه فضول مني اعتذر وما تتكلمش
    admin

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد يونيو 22, 2008 11:51 pm

لالا الموضوع عادي جدا وبعدين انت تقصدي بنات التمرين لا ابنات دول اصلهم مرتبطين بيه وواخديني مثلهم الاعلي زي مانت كده واخده اي حد مثلك الاعلي واتمني منك معرفة من انت اوك دا لو سمحتي
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين يونيو 23, 2008 3:12 pm

بص ياكابتن البنات دي انا بحبهم جدا وكمان مثلي الاعلي واحده منهم انا اه اصغر منهم بسنتين بس ده ما يمنعش اني ممكن اصاحب حد احاجات بتاكد الكلام اللي انا سمعته ده وانا مش عارفه اعمل ايه عشان اعرف الحقيقه وبعدين لو الكلام ده حقيقه مش هيكون حد منهم فيهم ولا هو لازم الاصحاب يكونوا من دور بعض ؟ بس المشكله اني سمعت عنهم كلام مش كويس في الفتره اللي فاتت دي وفي مثل علي يا كابتن
    يا ريتك توضح لي الحقيقه بس تكون صح لانك لو حسنت صورتهم قدامي عشان افضل حطاهم مثل اعلي واكتشفت ان ده كدب من غير ما تزعل هتسقط انت كمان من نظري من غير زعل
    عشان كده انا بطلب الحقيقه بس من غير ما تسال مين انا لانها هتسبب لي مشاكل ومن غير ما تسال مين اللي انا كنت حطاها مثل اعلي ومن غير ما تسال ايه اللي انا سمعته
    بعد اذنك وضح لي بس اسباب خروجهم من النادي بنين وبنات وبصراحه لو سمحت.
    اوعي تفكر يا كابتن اني مادام انا صغيره هصدق اي حاجه ومش هعرف ان كانت الحقيقه ولا لا
    كابتن لو مش هتقول الحقيقه بلاش واعتذر وما تقلش اساسا
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين يونيو 23, 2008 3:19 pm

من عند الحرف الاسود فيه حته اتمسحت( منهم ولا هو الواحد لازم يصاحب حد من دوره.؟بس انا سمعت عنهم كلام مش كويس في الفتره اللي فاتت دي وفيه)
    admin

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء يونيو 25, 2008 10:24 am

انا مش فاهم حاجه من كلامك اساسا وانا هزعل من ايه لا انا اقدر ارد علي اتخن تخين في البلد وبكل شجاعه عارفه ليه لان البنات دول مش ممكن تلاقوا زيهم دول ثروة قوميه بس فين اللي يقدر وبعدين انا ميهمنيش مين انت ومن تكوني ولكن الاهم ان البنات دول ثروة قوميه المفروض ان البلد كلها تقف جنبهم وبكره الكل هيقف بس ام يلاقواان البنات بقوا حاجه كبيره كالعاده

اما سبب خروجهم من النادي ان النادي مبيبقاش علي حد وبعدين للاسف الشديد البنات دول خدوا وعود شتي من رئيس النادي ولم يفي بوعده بل في الاونه الاخيره ابتدوا يخلوا العمال يتحكموا فيهم بل وصل الحد ان العمال بقوا يشتموهم دا ناهيكي عن قلة الادب والسفاله من بعض الشباب السفله اللي لو بنت راحت لاي مسؤول في النادي يرد يقول واحنا نعملكوا ايعه ........ههههههههههههه بجد حاجه تضحك وياريت علي كده وبس دا الفترة الاخيره ابتدوا يطلعوا كلام علي البنات مثلا دا البنت دي راحه مع فلان والبنت دي مش عارف عملت ايه مع فلان دي من ضمن السفاله وللاسف العيب طلع من اهله مين اللي بيقول اعضار في مجلس الاداره وعمال النادي وللاسف كنا متوقعين ان رئيس المجلس ممكن يرد عليهم ولكن للاسف الرد بتاعه قال انا اصدق كلام العامل ومصدقش كلام البنات للاسف الشديد بالتالي فقدت البنات الثقه بين مجلس الاداره والنادي

وعلي فكره مش البنات اللي النادي كرشهم زي مابيتقال لالالالا دا البنات اللي سابوا النادي وراحوا مكان افضل ملايين المرات من هنا ناس تقدرهم وتنفذ مطالبهم واتمني ان يجئ اليوم اللي يشاهد كل واحد في البلد البنات دي وهي بتتمرن هناك رئيس النادي لواء طيار بيضربلهم تعظيم سلام علشان مستواهم الخرافي لدرجه ان قالي البنات دي اكيد بتاخد منشطات قلتله لا ولكن عندهم مواهب ولسه هو دا الفرق بين النادي وبين مركز الشباب وبين رئيس مركز ورئيس نادي

وعلي فكره انا لسه مخلصتش وما خفي كان اعظم

للحديث بقيه
    زائر
    زائر

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد يونيو 29, 2008 2:26 am

الاول مساء الخير ياكبتن انا شايف ان الكلام اللى كتبتة دة لا داعى لكتابتة لان احنا كدة بنظهر كلام بيقلل من البلد واحنا مش عايزين كدة وبعدين الموضوع دة محدش كتير يعرفة وبعدين كلمة ان النادى بيقول فلانة بتمشى مع فلان دة غلط فى حق البنات دية واحنا مش مش عايزين الكلام دة فى المنتدى وشكرا ليك              اما عن موضوع الوردة اللى احنا مش عارفين هى مين الموضوع بتاعك جميل واحنا معاكى فى حكاية الندوات للاباء هو موضوع جميل بس للاسف مش هينفع قريتنا لاننا فى ريف يعنى مين الاب اللى هيقبل انة يتلقى ندوات فى تربية ابنائة                        وشكرا للجميع
    العصفوره
    عضوفضى
    عضوفضى

البلد : من مصر
    الابراج : الميزان
    العمل : طالبه

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد يونيو 29, 2008 11:37 am

الاول بوجه تحيتي ليك ياكابتن وليكي ايتها الورده العطره وعايزه اقولك مهما كانت صداقتك بأي بنت في النادي وبما انك في واحده بتعتبريها مثلك الاعلي فده المفروض انك مهما حصل متصدقيش اي حاجه تتقال ولا تفقدي ثقتك فيها لانهم ببساطه كل البنات الي في النادي محترمين جداااا والبنت فيهم ب100 راجل وبعدين ياكابتن انا مع محمود في انه مينفعش الي بيتقال علي البنات انهم مشيو مع فلان دول كلمو فلان لان الكلام ده اصلا من حقاره نفوسهم الضعيفه وببساطه لانهم مش قادرين يوصلو للمركز الي هما وصلولهم وانت راجل نزيه وشريف ومش ممكن تستغني عن كرامتك ولا كرامه بناتك
    وسيبك من ده كله وعايزاك تركز مع البنات عشان توصلو لنادي وادي دجله بسلاااااااام
    الورده العطره
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    الورده العطره

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأحد يونيو 29, 2008 11:04 pm

لو سمحتي ايتها العصفوره اريد ان نتكلم علي الخاص ده بعد اذنك طبعا
    يا ريت يوصلني ردك بسرعه لو سمحتي
    العصفوره
    عضوفضى
    عضوفضى

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين يونيو 30, 2008 11:55 am

انا يشرفني جدااااا معرفتك ايتها الورده العطره وهستني رسايلك علي الخاص
    admin

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين يونيو 30, 2008 12:07 pm

انا بيتهيالي ايتها العصفوره ان الوردة والعصفوره شخص واحد فارجوا الافادة
    العصفوره
    عضوفضى
    عضوفضى

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين يونيو 30, 2008 1:00 pm

لا والله يا كابتن العصفوره الي هو انا ملهاش علاقه باي شخص اخر يمكن تشابه اسماء
    زائر
    زائر

مُساهمةموضوع: الى من يهمة الامر   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالأربعاء يوليو 02, 2008 9:10 pm

[center][بسم الله الرحمن الرحيم ]
    [/center]

أولا أحب أن أتكلم في موضوع البنات دا مين قال إن البنات دي مش كويسة ها حد يرد عليا والله العظيم البنات دي بصوا مش ب 100 راجل لا بمليون ولية الناس بتحاول تخلى صورة البنات وحشة أمام الناس لية ؟؟؟!!!!!!! والسبب إنهم مش لاقين حاجة يعملوها ودا بسبب التخلف اللي هما فية وكل اللي عليهم بس فلان راح وفلان جية ودا بيعمل كذا ودي بتعمل كذا واصلا هما مش عارفين البنات دي بتعمل آية للنادي يمكن مش عارفين أصلا يعنى آية كرة صاروخية لانى عارف أخرهم الكرة الشراب ولعب البلى والدمنة وبس هما مش فالحين غير في كدا وأحب أتكلم عن أعضاء النادي ومن غير ما حد يزعل منى بصراحة إن النادي دا كوسة ومهما الواحد يعمل فية ويقول معلش علشان خاطر البلد ولازم نتطور وفي الآخر البلد مش بتسيب حد في حالة وأقربهم هما الكابتن إسلام وعمى سمير يامة عملوا حاجات علشان خاطر النادي وفى الآخر آية اللي حصل الناس قالت عليهم دول عالم مش محترمة أنا أسف ياكوتش بس أنا عايز أوضح فكرة للناس عن النادي والناس اللي فية وحكاية إن
    البنات مشيوا من النادي وكل دا غصب عنهم أعضاء النادي ورئيس مجلس الإدارة يامة قالو نعملهم ونسويلهم وفى الأخر بيقولو لهم مع السلامة مش عايزنكم كانت الوعود والآمال للبنات كثيرة ولكن من اللي بينفذ دا مين
    ودا خلى البنات دي في حالة إحباط وأنا واثق تمام الثقة إن البنات دول كلها سنة واحدة بس وان شاء الله ها يبقوا حاجة ثانية بعد انضمامهم لنادى وادي دجلة وأتمنى إن الكلام في الموضوع دا ميكترش علشان خاطر كل بنت محترمة حولت أنها تعمل حاجة للنادي وكان الرد في النهاية إن النادي والناس بيقولو كلام مبيحصلش ولسة يامة ها نشوف ونسمع
    [right][center]
    eng mido
    عضو ذهبى
    عضو ذهبى

البلد : من قرية طحلة
    الابراج : العقرب
    العمل : طالب بكليـــة الهـنـدســة

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 11:44 am

اولا السلام عليكم ارجوا من كل الاعضاء ان يساهموا برأيهم في كل الموضوعات الموجودة بالمنتدي ودة في حد ذاتة اشادة بأن المنتدي في حاله تطور دائم ومستمر وهذا يرجع الي مجهود الاعضاء الموجودين بالمنتدى والكابتن ايضا وبعد
    اولا بخصوص الموضوع الذي يخص الوردة العطرة فهو من وجهة نظري موضوع مهم جداا وبالرغم من هذا لم يأخذا حقة من قبل اعضاء المنتدي فأرجوا من كل الاعضاء ان يبدوا اراءهم في هذا الموضوع الذي لم اتخيل ان يشار الية من هذة الناحية وان كان معظم الناس تتكلم فية من ناحية واحدة وهي دور الابناء من ناحية الاباء واين الناحية الاخري وهي معاملة الاباء للابناء وبخصوص ردمحمود حسام فأن شاكر جدا لمشاركتة ولا كن لا اتفق معة فلما لا والقرية التي يتكلم عنها بها من الشباب ما تستطيع ادارة حوار ذاتى والتعامل مع المشاكل الموجودة بالقرية وايضا لما لا نقوم نحن بذلك ونقوم بتوعية الاشخاص الذين لايعوا المسؤليةانااقصد لما لا نحن الشباب نكون المسؤلين عن ذلك
    واختلاف الاراء موجود وهذا يؤدى في النهاية الي الوصول الي حلول وليس حل واحد
    eng mido
    عضو ذهبى
    عضو ذهبى

البلد : من قرية طحلة
    العمل : طالب بكليـــة الهـنـدســة

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 11:59 am

اما بالنسبة لي فاولاانا بشكر الوردة العاطرة لانها اشارت الي موضوع مهم وهو انه من الممكن التفكير في اي موضوع من كل النواحي وليس من ناحية واحدة
    اما بالنسبة للموضوع
    1-بالنسبة لعقد الندوات فهو مهم لو الي بعض الاباء لان منهم من سيقبل ومنهم من سيرفض"هينفض"
    2-اما بالنسبة الي دراسة علم النفس فأن اري ان هذا لن يفلح لان معظم من دراسوا علم نفس مش فاكرينة وان كانوا فاكرين فمش كتير الي فاكرينة ودة مش عيب منهم بل من التعليم نفسة لانة بيذاكر علشان يجيب اعلي مجموع يعني من الاخر" الغاية تبرر الوسيلة "ياريت تكون وصلت
    ممكن نفكر فيها بالطريقة دية بس اما نطور التعليم الاول

واخيرا احب اشكر كل من يساهم بالمنتدي
    وشكرااااااااا
    مصطفى بحيرى
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    مصطفى بحيرى

البلد : مصر
    الابراج : الجوزاء
    العمل : طالب جامعى

مُساهمةموضوع: الرد دا ياريت تشوفوه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين أغسطس 11, 2008 1:35 pm

انت اولا ذكرت احترام الوالدين داشىء لابد منه
    اما انا فاتحدث عن البنات والتربيه لانى انا باذن الله شكل مانت ذاكر فى الموضوع انا علم نفس
    انا رايى معاك ان الطبيب النفسى افضل تربيه لعلمه
    والاخصائى النفسى ايضا
    ولكننا لاننكرفضل الاباء العظام الموجودين بكل مكان ايها الاخ وتعلم التربيه كما ذكرت انت المقصود الاطباء النفسيين ولكن يوجد اشياء ذكرها لنا الرسول صلى الله عليه وسلم
    اما عن البنات وتربيتهم
    فانت خاطىء لذكر شىء لايعنيك ان كانت هذه تفعل كذا او تفعل كذا
    لكن والله الخيرين كثيرا اما بالنسبه للسير مع غيرهم
    فمن الممكن ان يكون حبا صادقااا وانا اتكلم بصراحه والحب الصادق ليس عيبا ولكن العيب هو ان لا نحب احدا ولا احدا يحبنا ولو اردت التحدث عن احد لاتعمم الكلام
    وانا اشكرك على الموضوع الذى اثار الجدل
    admin

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالإثنين أغسطس 11, 2008 11:10 pm

مشكور جدا جدا
    مينو
    عضو برونزى
    عضو برونزى
    مينو

العمل : الرسم

مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم ارجو المشاركه   موضوع مهم ارجو المشاركه Icon_minitimeالجمعة أغسطس 29, 2008 9:40 pm

انا اولا بشكر الورده العطره علي الموضوع الجميل ده
    وانا رايي متفق معاكي
    بس احب اقول لك بخصوص البنات بجد فيهم ناس محترمه جدا حتي لو ده مش ظاهر ليكي انما خدي الكلام مني عن ثقه وصدقيني فعلا فيهم ولو حتي مش كيتر بس بجد فيهم ناس محترمه جدا وشخصيتها جميله جدا
    واشكرك كمان مره علي الموضوع
    جزاك الله خيرا

موضوع مهم ارجو المشاركه
    صفحة 1 من اصل 1
     مواضيع مماثلة
    -